Kukuryku na patyku … czyli Kurczak curry z warzywami na parze.


Taki zwykły leniwy, a nawet jeden z pierwszych upalnych dni. Jedni jedzą truskawki, drudzy chłodniki, a ja postanowiłam pobudzić rodzinę na ostro i kolorowo. Długo nie myślałam
i wymyśliłam, że dziś w naszej kuchni rządzić będzie kurczak curry z warzywami na parze. Jak pomyślałam tak zrobiłam. Gotowanie mnie odpręża i pozwala nie myśleć o tych wszystkich kłopotach, które ostatnimi czasy zwaliły mi się na głowę. Za oknem patrzę na swój bez, który już przekwita … Nawet nie zdążyłam się nim nacieszyć, a już przyjdzie się nam żegnać do kolejnej wiosny. Wyhodowałam go z maleńkiej szczepki, maleńkiej lichej gałązki i jestem z niego bardzo dumna. Zresztą sami popatrzcie jaki piękny :)



 
A do przygotowania pikantnego kuraka curry potrzebne będzie:
  • 1 pierś z kurczaka
  • 1 opakowanie warzyw na patelnie np. Mieszanka włoska, Warzywa zielone lub inne (wg upodobań)
  • 1 czerwona papryka
  • 1 duży ząbek czosnku
  • 1 łyżka przyprawy curry
  • 1 łyżka kurkumy
  • 1 łyżeczka czerwonej papryki (słodkiej)
  • 1 łyżeczka ziół prowansalskich
  • Szczypta pieprzu cayenne
  • Sól (opcjonalnie cukier – jeśli ktoś preferuje) do smaku
  • ¾ szklanki wina białego
  • 1 szklanka śmietanki 30%
  • Oliwa do przyrządzenia marynaty,
  •  pietruszka do posypania i udekorowania potrawy

Jak przyrządzić:

Do miski wsypujemy; paprykę czerwoną, kurkumę, carry, zioła prowansalskie, pieprz Cayenne, sól (cukier jeśli ktoś lubi) dodajemy tyle oliwy aby dobrze wymieszać (nie przesadzamy
z oliwą) i wciskamy czosnek. Do tak przygotowanej marynaty dodajemy umytego i pokrojonego w duże kostki kurczaka
i starannie mieszamy. Dobrze mieszamy w celu połączenia marynaty z mięsem. Odstawiamy na co najmniej ½ godziny
w chłodne miejsce.
Następnie na rozgrzanej patelni przesmażamy krótko kurczaka, następnie zalewamy go winem i odparowujemy z wina alkohol
i redukujemy sos. Kiedy sosik ponownie lekko zgęstnieje zalewamy kurczaka śmietanką i ponownie mieszamy
i redukujemy aż sosik zgęstnieje.
W międzyczasie przygotowujemy warzywa na parze wg. opisu na opakowaniu lub własnego wyczucia. Ja przygotowuję je al dente.
Gdy mięsko w sosiku jest gotowe i warzywa również – wykładam na duży talerz najpierw mięso, następnie warzywa. Całość posypuję zieloną pietruszką.
Porcja (podana w składnikach) jest obliczona na 4 osoby.



Podaję z dzikim ryżem lub kuskusem.
Smacznego :)



UWAGA!!! Warzywa można oczywiście przygotować na patelni - ale potrzeba do tego tłuszczu, który jest już w marynacie z kurczaka (trochę go już za dużo ;( można też spróbować warzywa na patelni bez tłuszczu - są takie patelnie - marzy mi się taka. Pozostawiam Wam wolny wybór - wolność Tomku w swoim domku :):):))


Komentarze

  1. Ależ to danie jest kolorowe :) Naprawdę chciałoby się je zjeść.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Możesz skomentować ten post

Popularne posty z tego bloga

Kiszenie żuru, czyli o tym, jak Dziadek żur kisił

Pierogi z ziemniakami i kapustą kiszoną

Wielkanocna baba cytrynowa