Posty

Ciasto ucierane z owocami.

Obraz
Ciasto ucierane z owocami. Dziecinnie proste ciasto z owocami, do którego przygotowania nie potrzebujecie używać ani wagi, ani miksera. Robi się w 10 minut, piecze w niecałą godzinę, a satysfakcja pozostaje ogromna i zadowolenie. Spróbujecie?  Dajcie znać w komentarzach, jak Wam poszło?  Składniki: 1 kubeczek jogurtu naturalnego (180 g) 3 kubeczki mąki pszennej (typ 450) 1 kubeczek cukru 3/4 kubeczka oleju 1 cukier wanilinowy (16 g) 3 jajka 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia 500 g owoców – u mnie dziś maliny i borówki amerykańskie. Przepis: Uwaga! Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową! Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia. Piekarnik rozgrzać do temperatury 180 stopni Celsjusza.  Do dużej miski wlać jogurt naturalny, a kubek umyć i osuszyć. Posłuży w dalszej części jako miarka. Do miski z jogurtem wsypujemy 3 kubeczki mąki, 1 kubeczek cukru, cukier wanilinowy, dodajemy jajka, proszek do pieczenia i ¾ kubeczka oleju. Nie używając miksera, mieszamy wszystko łyżką do połącz

10 najzdrowszych polskich warzyw i ich zastosowanie

Obraz
    10 najzdrowszych polskich warzyw to: burak, marchew, kapusta, cebula, pietruszka, pomidor, rzepa, brokuły, dynia, jarmuż.   Obecnie wszystkie warzywa są dostępne w naszych sklepach przez cały rok.  Najlepiej jednak spożywać je sezonowo.  Warto zwrócić także uwagę na kraj pochodzenia warzyw.  Staram się jeść polskie warzywa - pochodzące od lokalnych producentów.    

Paluchy krucho-drożdżowe w ziołach

Obraz
P aluchy krucho-drożdżowe w ziołach Składniki na paluchy krucho-drożdżowe w ziołach: 2 szklanki mąki krupczatki 1/2 szklanka śmietany 30% 3 dag drożdży świeżych 1 łyżka mąki do podsypania - ewentualnie 12 dag masła sól (½ czubatej łyżeczki) 1 łyżeczka cukru 1 jajo (do posmarowania paluchów) ulubione zioła: u mnie kminek, rozmaryn, czarnuszka, tymianek Przepis na wykonanie paluchów krucho-drożdżowych w ziołach: Rozrobić drożdże w cukrze dodać lekko podgrzanej śmietany, łyżkę mąki – zamieszać i zaczekać aż wszystko podrośnie i zwiększy swoją objętość (o 2 razy).   W tym czasie mąkę przesiać i dodać masło i wyrobić do konsystencji ciasta kruchego. Ja wyrabiam swoje ciasto w misie robotem – używając końcówki – hak.   Kiedy drożdże ze śmietaną wyrosną, a mąka połączy się z masłem – dodać powolutku drożdże do mąki i wyrobić ciasto na „gładko”.   Ciasto podzielić na tyle części ile jest rodzajów ziół. Potem każdą część ciasta ob

Wiosenna sałatka ze szpinakiem

Obraz
  Wiosenna sałatka ze szpinakiem Wiosna i corocznie obchodzony  26 marca #dzieńszpinaku #spinachday sprowokowały mnie do napisania tego postu i zaproponowania Wam lekkiej, wiosennej sałatki ze szpinakiem w roli głównej. Zrobienie jej nie jest trudne ani kosztowne, a sałatka pyszna i zdrowa. W tym przepisie znajdziecie również przepis na prosty, podstawowy sos winegret. Jeśli macie ochotę poznać inne przepisy na wykonanie sosów winegret – dajcie znać w komentarzach. Wiosenna sałatka ze szpinakiem – składniki 2 do 3 garści młodych listków szpinaku 1 garść młodych listków buraka (możecie sami wyhodować je na parapecie) 1 garść rukoli 1 mała główka sałaty rzymskiej kilka rzodkiewek ½ ogórka gruntowego (szklarniowego) 1 mała cebulka czerwona 1 papryka czerwona 1 łyżka soku z cytryny 3 łyżki oliwy z oliwek lub oleju sól i pieprz opcjonalnie: łyżeczka musztardy Dijon Wiosenna sałatka ze szpinakiem – przepis   Wszystkie listki i warzywa umyć pod bieżącą wodą. Liście um

Pikle z czerwonej cebuli

Obraz
    Pikle z czerwonej cebuli. Pamiętam z dzieciństwa, że moi rodzice marynowali w całości niewielkie białe cebulki, no ale wtedy nie było na polskim rynku cebuli czerwonej. Jestem pewna, że gdyby mieli do dyspozycji czerwoną cebulę, to pewnie ją marynowaliby w pierwszej kolejności. Wiele przepisów krąży w internecie z recepturą na marynowaną czerwoną cebulę. Przejrzałam wiele z nich i doszłam do nieskromnego wniosku, że zamarynuję cebulkę, tak jak moi rodzice marynowali białą. Pikle z czerwonej cebuli - składniki: 1kg czerwonej cebuli (wybierajcie niewielkie lub średniej wielkości cebulki  1 szklanka octu jabłkowego 2 szklanki wody ½ szklanki cukru 1 i 1/2 łyżeczki soli 5-6 goździków 5 liści laurowych 1 łyżeczka gorczycy w ziarnach 1 łyżeczka czarnego pieprzu w kulkach 1 łyżeczka gorczycy Pikle z czerwonej cebuli - wykonanie: Cebulę umyć i obrać z wierzchniej warstwy. Pokroić w plasterki. Osolić i pozostawić w misce. Z octu, wody, cukru i przypraw przygotować

Polędwica z dorsza z solanki

Obraz
  Uwielbiam ryby, a najbardziej takie chrupiące prosto z patelni. Niestety o takich muszę na razie zapomnieć. Przez dłuższy czas będę na diecie z ograniczeniem tłuszczu i cholesterolu, więc ryby owszem, ale te chude i na pewno niesmażone na patelni.  Sposób, jaki wybrałam do przygotowania polędwicy z dorsza, jest prosty, oszczędzający energię i czas, a przede wszystkim zdrowy i smaczny. Dziś przygotowuję rybę w solance, a konkretnie polędwicę z dorsza. Tym sposobem można przygotować nie tylko dorsza, ale również łososia, tuńczyka, a właściwie każdą rybkę, na którą macie ochotę. Solanka: 1 litr wody 1 łyżka soli 1 łyżka cukru 3 gałązki koperku 1 gałązka świeżego rozmarynu 2 gałązki lubczyku lub zielonej pietruszki 5 listków laurowych 3 ziela angielskie i 5 kulek czarnego pieprzu Wszystkie składniki zagotowujemy w garnku i lekko studzimy. Do przestudzonej (do 80 stopni Celsjusza) solanki wkładamy rybę pokrojoną na 2,5 cm porcje. Rybę trzymamy w solance ok. 5-6 minut aż białko ryby się z

Koktajl – „Buraczkowy power”

Obraz
  Z okazji obchodzonego dzisiaj Dnia Buraka proponuję wykonać prosty koktajl na bazie tego zdrowego warzywa. O dobrodziejstwach płynących ze spożywania tego cudownego warzywa możecie przeczytać w artykule "Buraki, czyli prawdziwa bomba zdrowotna prosto z warzywniaka" , który napisałam specjalnie dla "Magazynu Aromat" z myślą o dzisiejszym święcie.   Koktajl – „Buraczkowy power” - składniki: 1 mały buraczek 1 plaster arbuza (bez pestek i zielonej skórki) 1 grapefruita (sam miąższ) 1 zielony ogórek (bez skórki) kilka listków mięty woda – do uzupełnienia 1 łyżeczka miodu (opcjonalnie)   Koktajl – „Buraczkowy power” - przepis: Wszystkie składniki pokroić w kostkę, dodać wody oraz miodu (opcjonalnie) i zblendować na gładko. Jeśli koktajl wychodzi za gęsty można dodać do niego więcej wody. Podawać lekko schłodzony.   Z tych samych składników użytych do przygotowania koktajlu możecie przygotować syty śniadaniowy shake.  Wystarczy   tylko dodać do koktajl