Wielkanocny hit 2014 :-) … czyli maślane ciasteczka wielkanocne.


To była miłość od pierwszego wejrzenia … już nie pamiętam jak natrafiłam na blog Kasi, ale jak zobaczyłam jej prześliczne ciasteczka po prostu doznałam prawdziwego zauroczenia… Potem była przesympatyczna wymiana mailowa dotycząca zakupu foremek i nie tylko … Moja miłość do tych ciastek rosła
i rosła … Miałam je piec już po świętach, bo foremki, które zaoferowała mi pomóc kupić przesympatyczna Katarzyna miały przywędrować dla mnie aż z Dalekiego Wschodu, jednak ta przemiła kobieta znalazła dla mnie podobne w necie na znanym wszystkim portalu zakupowym i tak oto  … zdążyłam jeszcze przed świętami. Niestety nie miałam tak cudownych rączek do pomocy jak Kasia :-) U mnie już rączki raczej wszystkie duże
i raczej skłonne do wyciągania po ciasteczka niż robienia ich … a pamiętam jeszcze czasy, jak z małym Syniem wycinaliśmy najpierw ludziki z ciasta piernikowego i piekliśmy w piekarniku, a potem całą rodziną malowaliśmy różnymi kolorami lukru – każdy swoje ludziki, dzwonki, choinki itp. Tak całkiem nie dawno … a wydaje się, że już nikt o tym nie pamięta :-( 


Potrzebne będą:
  • 125g cukru pudru
  • 125g masła
  • 1 jajko
  • 250g mąki
  • 2 łyżeczki cukru wanilinowego



Jak wykonać:
 
Do miski wsypujemy przesianą mąkę, dodajemy masło
i urabiamy. Następnie dodajemy cukier i jajko - szybko wyrabiamy. Wstawiamy na 5-10 min do zamrażarki lub na godzinę do lodówki.
Rozwałkowujemy i wykrawamy ciasteczka.
Gotowe ciasteczka wstawiamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na około 15 minut.



Tak jak wcześniej pisałam inspiracją do zrobienia tych ciasteczek był przepis Kasi z blogu o nazwie Z rozkoszą :-) na  Maślane ciasteczka wielkanocno wiosenne;)  - zajrzyjcie – szczerze polecam ten blog :-)



Wielkanocne Smaki - edycja IV

Komentarze

  1. Sweetaśnie Ci wyszły:)
    Zapraszam również na konkurs na mym blogu http://jedzismakuj.blogspot.com/2014/04/konkurs-cacao-decomorreno.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż się serce raduje jak tak człowiek o sobie miło poczyta:) Dziękuję za bardzo miłe słowa i cieszę się, że maślane ciasteczka w tej formie zagościły również na Twoim stole. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, znowu robię twoje pyszne ciasteczka 😁

      Usuń

Prześlij komentarz

Możesz skomentować ten post

Popularne posty z tego bloga

Kiszenie żuru, czyli o tym, jak Dziadek żur kisił

Pierogi z ziemniakami i kapustą kiszoną

Wielkanocna baba cytrynowa