Kurczak Caprese



Mieszkanie Mai lśni już przedświąteczną czystością, w kuchni pachnie ciastem, a my siedzimy w jej panieńskim saloniku i obmyślamy „strategię” wielkanocną. Pod „obróbkę” wzięłyśmy przepis, który Maja wyszperała w internecie. Ja jestem wzrokowcem, a zdjęcie, które zobaczyłam bardzo podziałało na moje zmysły. Kuraka robi się bardzo łatwo i bardzo szybko. Będzie to chyba danie na obiad wielkanocny. Lekkie, soczyste i aromatyczne z zapiekanym serem. Po prostu pycha.



Co będzie potrzebne:
  • 4 piersi z kurczaka (pojedyncze)
  • Sól i świeżo zmielony pieprz
  • Przyprawa bruschetta 
  • 2-3 łyżki stołowe oliwy
  • 3 duże ząbki czosnku zmiażdżonego
  • 1 opakowanie pomidorków cherry
  • 10 dużych liści bazylii
  • 1 plaster 5-10mm sera mozzarella na pierś kurczaka
  • Ocet balsamiczny, do smaku
  • Szczypiorek do posypania

Jak przygotować:
 
Mięso umyć, osuszyć i posypać solą i pieprzem oraz przyprawą bruschetta z obu stron i odłożyć na bok. 
 
Rozgrzać 1 łyżkę oliwy na dużej patelni lub w rondlu na średnim ogniu. Dodać kurczaka, przykryć
i smażyć go przez około 10 minut. Przewrócić piersi i kontynuować, póki kurczak nie będzie w całości dobrze usmażony. 
 
Kiedy kurczak się usmaży, na drugiej patelni na średnim ogniu rozgrzać 1 łyżkę oliwy. Dodać czosnek
i smażyć przez około 1 minutę, póki nie zacznie pachnieć. Dodać pomidorki i kontynuować smażenie, póki skórka na pomidorach nie zacznie się marszczyć/mięknąć, przez około 5 min. 
 
Zdjąć z gazu i zmieszać z bazylią. Odłożyć na bok. 
 
Kiedy kurczak będzie gotowy, pokryć każdą pierś serem mozzarella. Polać miksturą z pomidorów. 
Przykryć patelnię lub rondel przykrywką ponownie i pozwolić mozzarelli się roztopić (ok. 1-2 min). 
 
Pod koniec, spryskać niewielką ilością octu balsamicznego i podawaj natychmiast. 
 
Doskonałe z ciemnym ryżem i lekką sałatą.


 


Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Tak, ja też zwróciłam na niego uwagę i dlatego postanowiłam wypróbować i nie żałuję. Świetna kompozycja smaków i aromatów z delikatnym mięsem kurczaka ... po prostu poezja :-)

      Usuń

Prześlij komentarz

Możesz skomentować ten post

Popularne posty z tego bloga

Kiszenie żuru, czyli o tym, jak Dziadek żur kisił

Pierogi z ziemniakami i kapustą kiszoną

Wielkanocna baba cytrynowa