Bardzo owocowe, bardzo ekspresowe czyli … ciasto rabarbarowe


Tego cista nie można zepsuć i nie można przejść koło niego obojętnie :) Ciasto owocowe z kruszoną już w piekarniku nęci swoim zapachem wszystkich domowników. Dzieciaki wylizują surowe ciasto z miski, a ja zajadam się surową kruszonką … bo ta kruszonka jest po prostu przepyszna. 



Przepis znalazłam na opakowaniu torebki po cukrze, a ciasto robi furorę wśród znajomych Królika i Niedźwiadka :) Wypróbowałam też z innymi owocami i również świetnie się nadaje. Przepis po prostu uniwersalny.

Potrzebne będzie:
 
Ciasto:
  • 1 szklanka cukru
  • 1 kostka margaryny
  • 2 ½ szklanki mąki
  • 4 jaja
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • cukier waniliowy lub wanilinowy
  • 60 dkg rabarbaru
  • brązowy cukier, cynamon (opcjonalnie do posypania rabarbaru)
Kruszonka:
  • 1/5 margaryny lub masła
  • 2 łyżki cukru
  • 2/3 szklanki mąki
  •  


Jak wykonać:
 
Kruszonka:
Połączyć mikserem rozdrobnioną margarynę lub masło na kawałki z cukrem i mąką, a następnie zagnieść w  kulę. Zawinąć w folię spożywczą i włożyć do zamrażarki na ok. 20-30 min.
 
Ciasto:
Rozpuścić w garnuszku margarynę i pozostawić do wystygnięcia. Jaja ubić mikserem, dodać cukier i dalej ubić aż staną się białe,
a cukier i cukier waniliowy (wanilinowy) się rozpuści. Kolejno dodać przesianą mąkę połączoną i wymieszaną z proszkiem do pieczenia i dalej mieszać. Na końcu dodać partiami przestudzoną margarynę i bardzo starannie wymieszać. Ciasto wlać do blachy wyłożonej papierem (dobrze potem odchodzi). Na wierzchu ułożyć umyty, osuszony, pokrojony i obrany rabarbar (można go posypać lekko brązowym cukrem i cynamonem). Schłodzoną kruszonkę zetrzyj na ciasto - na tarce o dużych otworkach.



Ciasto pieczemy w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 stopni Celsjusza przez ok. 50 minut.



Po wystudzeniu można posypać cukrem pudrem, można nie posypywać, ale można już jeść bo jest pyszne :) Smacznego.



Komentarze

  1. o matko...Szkatułko, obłędnie wygląda to ciasto. A ja już nie mam komu piec, bo mi marudzą, że biodra itp:):):), a tu taka pokusa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to jest Kasiu z tymi obłędnymi ciastami ... hihihi, ja teraz Twoje brzoskwiniowe (równie obłędne) piekę i zabieram na wynos :) A rabarbarowe fajne bo wilgotne, kwaskowate no i ta kruszonka, ta kruszonka!!! Powiedz im, że owocowe nie tuczy :) :) :) hihihi :)
      Życzę smacznego, jeśli się skusisz, buziak
      Szkat

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Smacznego zatem i udanego wypieku. Ja brzoskwiniowca już właśnie wyciągam z piekarnika :)

      Usuń
  3. Mniam, wygląda pysznie! Szkoda, że rabarbar już się skończył...

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkatułko , gratuluję zajęcia pierwszego miejsca w Konkursie na Przebój Jabłkowy u Hebiness !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Anonimusie - szczerze mówiąc pierwsze słyszę, że wygrałam jakiś konkurs :) Ale to miło, ciekawe czy są jakieś nagrody :) :) :)

      Usuń
    2. Dzięki Anonimusie za wizytę i powiadomienie mnie o wygranej :)
      Czy ujawnisz się, bym mogła ci ładnie podziękować :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Możesz skomentować ten post

Popularne posty z tego bloga

Kiszenie żuru, czyli o tym, jak Dziadek żur kisił

Pierogi z ziemniakami i kapustą kiszoną

Wielkanocna baba cytrynowa