Kapuśniaczek - dieta doktor Dąbrowskiej






Jak zapewne się domyślacie, od jakiegoś czasu jestem na Poście Daniela opracowanym przez Panią doktor Dąbrowską.
O samym poście mogłabym pisać i opowiadać bardzo długo, ponieważ nie jest to mój pierwszy post
i  jestem ogromną fanką tego rodzaju diety. Kiedyś założyłam nawet grupę na Facebooku  pod nazwą POST DANIELA Można tam było znaleźć przydatne informacje na temat Postu Daniela, przepisy oraz otrzymacie wsparcie w razie pytań lub wątpliwości. Grupa już nie istnieje tak samo, jak mój profil Szkatułka Cook na Facebooku.
Zapraszam Was do odwiedzenia mojego profilu na Instagramie.


Kapuśniaczek

Składniki:
  • 1/4 (małej) główki kapusty białej
  • 30 dkg kapusty kiszonej
  • 1 czerwona papryka
  • ok. 10 pomidorków koktajlowych lub 2-3 pomidory (duże)
  • 2-3 marchewki
  • 1 pietruszka
  • 1 pora
  • 1 cebula
  • 1 mały seler
  • przyprawy: sól, pieprz, tymianek, majeranek, czerwona papryka wędzona, kminek, kurkuma - do smaku
  • pietruszka, zielona cebulka (dymka) - do udekorowania

Wykonanie:

 
Na rozgrzanej, suchej patelni przyprażyć pokrojoną w kostkę cebulę i pora. Gdy lekko się zarumienią dodać pokrojone w kostkę (lub starte na tarce o dużych oczkach) marchew, pietruszkę i seler. Zrumienić na patelni.
Następnie warzywa przełożyć do garnka, dodać poszatkowaną białą kapustę, pomidory pokrojone w większą kostkę i zalać wszystko wodą (ok. 2 l) i zagotować.
Dodać przyprawy i gotować przez ok. 10 min
Następnie dodać do gotującej się zupy poszatkowaną kapustę kiszoną i dalej gotować przez kolejne 10-20min.
Po tym czasie zupa powinna być gotowa.






Można również  od razu w garnku zagotować wszystkie składniki oprócz kapusty kiszonej, którą należy dodać do garnka, dopiero gdy warzywa i kapusta biała będą półmiękkie. Na końcu dodać kapustę kiszoną i gotować przez 10-20min

Komentarze

  1. Skladniki sa, wiec mysle ze w tym tygodniu zjem taki kapusniaczek, mniam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. to taki staropolski kapuśniaczek "biedaka".bezmięsny.Muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo, że bez wędzonki to powiem Ci, że nawet niezły :)

      Usuń
  3. Nie jestem na tej diecie, jednak taki kapuśniak bardzo lubię. Najchętniej gotuje podobny latem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak na kapuśniak - to rzeczywiście lekka zupa wg tego przepisu - a latem wprost idealna.

      Usuń
  4. Bez mięsa, więc chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. Sama byłam zdziwiona, że bez wędzonki, a taki pyszny :)

      Usuń
  5. Bardo lubię kapuśniak. :) Najlepszy taki z młodej kapusty. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię łączyć w kapuśniaku słodką i kiszoną - z samej kapusty, a dodatkowo z młodej jeszcze nigdy nie jadłam. Pora wypróbować i ten wariant.

      Usuń
  6. Dawno już kapuśniaczku nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  7. O diecie Dąbrowskiej wiele słyszałam, i sama myślałam nad tym, aby na nia przejśc. Kapuśniaczek, pewnie kiedyś ugotuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dieta to sposób odżywiania, a dr Dąbrowska proponuje nowy styl życia i zdrowe odżywianie. Polecam lektury na ten temat, a potem zmierzenie się z samą sobą - ze starymi nawykami i słabościami. Uważam, że warto - mój organizm też to lubi :)

      Usuń
  8. O tej diecie nie słyszałam, ale kapuśniaczek uwielbiam..:)
    Obserwuję bloga i zapraszam do siebie
    https://blogujemytestujemy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za zaproszenie. Czasem czytam ... zwłaszcza recenzje.
      O diecie można znaleźć dużo informacji w necie i w książkach, których nie mało napisała sama autorka i jej współpracownicy.

      Usuń
  9. Widziałam ostatnio książkę o tej diecie i bardzo mnie zaciekawiła :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Możesz skomentować ten post

Popularne posty z tego bloga

Kiszenie żuru, czyli o tym, jak Dziadek żur kisił

Pierogi z ziemniakami i kapustą kiszoną

Wielkanocna baba cytrynowa