Gołąbki warzywne - dieta dr Dąbrowskiej






Warzywne gołąbki wg diety dr Dąbrowskiej.


Proste w przygotowaniu i szybkie w wykonaniu gołąbki będą miłą odmianą w trakcie stosowania postu leczniczego
Pani dr Dąbrowskiej.



Składniki:

1 główka kapusty
2-3 marchewki
2 pietruszki
1 por
1 nieduży seler (jak średniej wielkości jabłko)
3-4 pomidory
1 łodyga selera naciowego
1 szklanka przecieru pomidorowego (najlepiej domowego)
przyprawy:
sól i pieprz, 1 łyżeczka suszonego oregano,
1/2 łyżeczki papryki w proszku, 1/2 łyżeczki tymianku




Wykonanie:

Kapustę ugotować w całości (Wyciąć głąb ze środka kapusty, następnie włożyć ją do dużego garnka z wrzątkiem (wyciętą stroną do dołu), gotować przez 10-15 minut na małym ogniu,
a następnie obrócić i jeszcze gotować przez kolejne ok. 10min) lub sparzyć we wrzątku pojedyncze liście.


Delikatnie ściąć nożem  zgrubienia z każdego liścia.


Na środku każdego liścia ułożyć farsz warzywny przygotowany ze startych na tarce o grubych oczkach marchwi, pietruszki, selera w korzeniu oraz pokrojonych drobno porów i 2 pomidorów.

Dobrze zawinąć liście.
Gołąbki zalać niedużą  ilością wody z przecierem pomidorowym, przyprawami oraz pokrojonymi w kostkę pomidorami
i selerem naciowym.

Poddusić na małym ogniu do miękkości.


Farsz jarzynowy można też  użyć do faszerowania papryki, kabaczka, cebuli, buraków. Należy go jednak wcześniej udusić lub ugotować na parze.




Komentarze

  1. Uwielbiam jarskie dania wiec te golabki z pewnoscia zrobie w nastepnym tygodniu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też je uwielbiam, ale nie jest to mój ulubiony przepis. Te które lubię są z kaszą i grzybami. Niestety na Poście Daniela zarówno kasza jak i grzyby są wykluczone z diety, więc na moje ulubione gołąbki będę musiała trochę poczekać.

      Usuń
  2. Gołąbków nie lubię - chociaż tych warzywnych jeszcze nie testowałam! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będąc na Poście Daniela wymyśliłam sobie takie małe urozmaicenie :)

      Usuń
  3. Pyszne! Dzięki za ten przepis, jest idealny dla mnie jako wegetarianki ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. O matko, zrobiłam się głodna :D Jak ja strasznie dawno jadłam gołąbki :o

    OdpowiedzUsuń
  5. I takie dania lubię najbardziej :) przekonuję się ostatnio do selera :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja podobnie, będę niedługo robić kotlety z selera i sama jestem ciekawa czy będą smaczne.

      Usuń
  6. Uwielbiam gołąbki! :) Te też wyglądają pysznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wyszły nawet, nawet. Najbardziej jednak lubię z kaszą i grzybami.

      Usuń
  7. Naprawdę śietnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Zapraszam po więcej - na pewno znajdzie Pani coś dla siebie.

      Usuń

Prześlij komentarz

Możesz skomentować ten post

Popularne posty z tego bloga

Kiszenie żuru, czyli o tym, jak Dziadek żur kisił

Pierogi z ziemniakami i kapustą kiszoną

Wielkanocna baba cytrynowa