Krem czekoladowy z bananami i orzechami laskowymi. Nutella inaczej.



Znowu staję na rozstajach dróg. Czuję lekki niepokój, który tym razem motywuje mnie jeszcze bardziej do działania. Koniec roku się zbliża,
a u mnie idzie nowe. Nie czekam na magiczną 24.00 ostatniego dnia roku, aby zaplanować kolejne etapy mego życia, by podjąć nowe wyzwania. Czuję w sobie taką energię i siłę, że mogę zrobić to w każdej chwili. Potrafię też bez uczucia porażki skorygować to, co wcześniej zaplanowałam, bo życie moje to nie wzór matematyczny … 
Ludzie wokół mnie się zmieniają, czasy się zmieniają i sytuacje również. Nie mogę i nie chcę wszystkiego zaplanować od początku do końca i pozwalam sobie na różne odstępstwa.

Jestem w tym wszystkim sobą, czuję się szczęśliwa i spełniona …
Stoję więc znowu na rozstajach dróg i czekam na to, co będzie, co wydarzy się za chwilę. Niepokój uważam za stan normalny,
a nawet pożądany.

Czas na kolejne zmiany, życzcie mi szczęścia. Idą zmiany, czuję szczęście...

 

Nic tak nie koi naszych niepokoi, jak słodycze. Moja propozycja to pyszny krem czekoladowy z bananów. Doskonały jako deser i na śniadanko. Świetnie sprawdza się też jako dodatek do naleśników.

                Krem czekoladowy z bananów.
 
Składniki:
  • 4 bardzo dojrzałe banany (skórka może być już całkiem ciemna lub nakrapiana)
  • 4-6 łyżek kakao naturalnego (niesłodzonego)
  • 4-6 łyżek zmielonych orzechów laskowych – można kupić gotowe
  • 1-3 łyżeczki ekstraktu waniliowego (domowej roboty).

Sposób wykonania:
 
Najlepsze do wykonania kremu nadają się te bardzo dojrzałe,
a nawet przejrzałe banany, ponieważ zdecydowanie są słodsze od tych w zielonych lub żółtych skórkach. Takie banany należy obrać ze skórki, można pokroić w plasterki, a następnie zblendować, tak by uzyskać jednolitą konsystencję. Do bananów dodać kakao w ilości odpowiadającej Waszym oczekiwaniom.
Ja lubię bardzo dużo kakao, dlatego wsypuję od razu ok. 5 łyżek,
a czasami nawet więcej. Wy możecie kakao  dodawać po jednej łyżce próbować czy dodawać kolejne jego porcje. Banany i kakao dokładnie wymieszać albo zblendować. Na koniec dodać gotowe kupione orzechy laskowe lub zblendowane wcześniej (można je również uprażyć na patelni lub w piekarniku i dopiero potem blendować). Na koniec dodać ekstrakt waniliowy. Jak go zrobić samodzielnie w domu dowiecie się tutaj i wszystko jeszcze raz wymieszać by składniki dobrze się połączyły.

Tak przygotowany krem podaję do pieczywa na śniadanie lub jako deser. Świetnie smakuje z naleśnikami.

 
Jest pyszny i szybko się go robi. Czas wykonania to niecałe 10 minut.


Komentarze

  1. Zima jestem strasznym łasuchem i takie słodkości przemawiają do mnie w stu procentach! Musze wypróbować w swojej kuchni i juz czuje ze sie polubimy!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam niecierpliwie na rezultaty prób Agnes :)
      Bardzo się cieszę, że krem przypadł Pani do gustu.
      Też myślę, że się polubimy :)
      Zapraszam serdecznie do kolejnych odwiedzin i pobuszowaniu ciut na blogu :) Ze słodkości polecam również batony :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Możesz skomentować ten post

Popularne posty z tego bloga

Kiszenie żuru, czyli o tym, jak Dziadek żur kisił

Pierogi z ziemniakami i kapustą kiszoną

Wielkanocna baba cytrynowa