Grzane piwo





Grzane piwo to hit ostatniej dekady we wszystkich pubach o tej porze roku.
Do grzanego piwa używam piwa miodowego – najlepiej ciemnego, ale dobre piwo jasne również się nadaje.
Doskonale wpływa na dobry nastrój, dobrze rozgrzewające
i działające lekko usypiająco (na niektóre osoby)

Składniki na 1 porcję – 500ml
  • Butelka piwa z zawartością miodu lub jakiegoś jasnego niezbyt intensywnego
  • 1 plaster pomarańczy
  • 5-6 goździków
  • szczypta cynamonu (czubek małej łyżeczki do herbaty)
  • szczypta gotowej przyprawy do wina lub piwa
  • 1 łyżeczka miodu lub 2 w przypadku gdy grzaniec robimy z piwa jasnego
  • 1 plasterek imbiru pokrojonego w cienkie słupki


WYKONANIE
 
Butelkę piw wlać do garnka,  dodać przyprawy i pomarańczę. Podgrzać mocno. NIE GOTOWAĆ!!!
Przelać do wysokiego naczynia. Udekorować pomarańczą, cynamonem, goździkami.


   


Komentarze

  1. Wprawdzie wolę grzane wino, ale piwko w takim wydaniu też mi smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nic nie stoi na przeszkodzie aby wypróbować i jedno i drugie :) Czas świąt i nowego roku sprzyja ku temu. A może skusisz się na grzany cydr albo miodek? Wszystkie propozycje znajdziesz u mnie na blogu :)
      Zycząc spokojnych, ciepłych i wesołych świąt serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że moja wersja będzie Ci smakowała :)

      Usuń
  3. Raz zagotowałem i wyszło słabo, ale ostatnio próbowałem znów zrobić na perle z ten przepis i udało się, wyszło naprawdę świetne. Dzięki za fajny przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze do usług :) Może nie trzeba było gotować - w przepisie wyraźnie stoi, żeby nie gotować.
      Ja nie gotuję, bo wtedy piwo mętnieje, czasem łapie goryczkę ...
      No, ale koniec końców wyszło i smakowało, więc się cieszę :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Możesz skomentować ten post

Popularne posty z tego bloga

Kiszenie żuru, czyli o tym, jak Dziadek żur kisił

Pierogi z ziemniakami i kapustą kiszoną

Wielkanocna baba cytrynowa