Cynamonu nigdy dość ... czyli cynamonowe ciasteczka





Znam tylko jedną osobę, która nie lubi cynamonu.
Zawsze powiadam jej ... żałuj :-)
Nie ma nic lepszego jak poranna lub popołudniowa kawka 
z pianką lub bez, ale z kilkoma ciasteczkami o wyrazistym aromacie cynamonu. Rano budzą moje zaspane zmysły (oczywiście plus kawa), a po południu, nie pozwalają mi zasnąć gdy roboty huk w około...

Przepis jest prosty i wydajny .... sama robiłam zawsze
z podwójnej porcji bo to również doskonały sposób na obdarowanie najbliższych - niekoniecznie opróżniając sobie przy tym połowę konta bankowego, czy napadając ciemną nocą na bankomat w okolicy :-)

CIASTECZKA CYNAMONOWE 
POTRZEBNE BĘDZIE:
  • 125g cukru
  • 250g mąki
  • 150g masła
  •  70g rodzynek
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cynamonu (zawsze daję więcej, dużo więcej)
  • 1 jajo
  • aromat rumowy (czasem dodaję waniliowy)

WYKONANIE:
Mąkę, proszek i cynamon wymieszać z cukrem i posiekać z masłem.
Dodać jajko i rodzynki.
Szybko zagnieść ciasto i schłodzić.
Rozwałkować i powycinać foremkami różne kształty. Ja mam specjalny kieliszek
i ciut większej średnicy niż tradycyjne kieliszki … wychodzą małe okrągłe ciasteczka – w sam raz na raz do kawki z pianką. Kto próbował ten wie o czym mówię.
Piec ok. 10-15 minut w rozgrzanym piekarniku do temperatury 180ºC
I cała cynamonowa filozofia


Ps. Autorką serwetki (widocznej na pierwszym zdjęciu) jest moja córka Ola. Serwetka wykonana jest w technice koronki frywolitkowej. Tej samej, w której Ola robi biżuterię. Inne prace Oli można podziwiać oraz zamawiać na stronie http://akashne.wix.com/cosienawinie - polecam :-)


A tak wyglądają paczuszki z ciasteczkami przygotowane dla specjalnych przyjaciół
 Życzę smacznego, domu wypełnionego zapachem cynamonu i uśmiechu przyjaciół gdy rozpakują swe nietuzinkowe prezenty ;-) wykonane własnoręcznie przez ich najlepszych przyjaciół ;-)

Ciasteczka mogą leżakować wiele tygodni - zamknięte w  metalowej puszce i czekać leniwie na specjalną okazję

Pozdrawiam







Komentarze

Prześlij komentarz

Możesz skomentować ten post

Popularne posty z tego bloga

Kiszenie żuru, czyli o tym, jak Dziadek żur kisił

Pierogi z ziemniakami i kapustą kiszoną

Wielkanocna baba cytrynowa