Kawa kasztanowa (z dedykacją)





Siedzę w pustym pokoju ze szklaneczką dobrej aromatycznej kawy.
Za mną przeszłość, przede mną przyszłość … Jestem tu i teraz!
Rok zaczął się  fatalnie, śmierć przyjaciela, kłopoty
w związku i nieporozumienia rodzinne nie napawają optymistycznie i podcinają poszarpane już skrzydła
Tu i teraz. 
Co mogę zrobić?
Nie mam wpływu na przeszłość, ale mogę mieć wpływ na przyszłość już teraz.
Nie czuję bezradności, czuję bezsilność, ale to właśnie może być bodźcem do działania, to właśnie bezsilność może dodać mi skrzydeł.
W mojej bezsilności moc się rodzi.
Małymi kroczkami, idę do przodu rozwiązując zagadki, usuwając przeszkody leżące pod nogami, ale idę, znowu idę …
Dostałam wiadomość od Miłości, że izolując się podcinam jej skrzydła … Przepraszam Cię moja Miłości za moją nieobecność, za wstyd, brak zaufania i działania.
Wchodzę na zielony szlak zwany Nadzieją.
Już nie czekam, działam, zaczynam też czuć.
Konfrontuję się z sobą, wyznaczam ścieżki, które doprowadzą mnie do wyznaczonych celów.
Jestem pionierem, będę zdobywcą.
Czuję szczęście i dziękuję Opatrzności za Ciebie.
Za każdą Twoją część, która była ze mną gdy upadałam.





Dziękuję i zapraszam na kawę Agnieszkę,  Katarzynę, Anetę, Monikę, Adama, Rafała i Marcina. Dobrze, że jesteście. Dziękuję, za Wasze serce i cierpliwość.

Kawa kasztanowa

Składniki:


  • 150ml naparu z kawy (mielonej lub rozpuszczalnej)
  • 1 łyżeczka kremu z kasztanów
  • 1 łyżeczka kremu czekoladowego (do smarowania pieczywa)
  • 120ml gorącego mleka
  • 1 kostka czekolady  lub szczypta słodkiego kakao do dekoracji


Przepis:

Oba kremy połączyć ze sobą i dobrze wymieszać z odrobiną gorącego mleka. Przełożyć na dno szklanki.
Na kremową masę wlać delikatnie napar z kawy.
Mleko spienić i delikatnie przełożyć mleczną piankę (najlepiej łyżką) do szklaneczki z kawą.
Kawę udekorować wiórkami z tartej czekolady lub kakao.
Przed wypiciem dobrze wymieszać.




Komentarze

  1. Przepyszna, az poczulam sie nagle spragniona <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesteśmy bardzo ciekawi smaku Twojej kawy :) Wygląda pięknie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To trzeba wypróbować :)
      Polecam inne kawy z mojego bloga: i tę piernikową, i tę z koglem-moglem, również te z tygla. A w jednym z kolejnych wpisów polecę kawę dyniową. Macie ochotę?
      Po głowie chodzą mi jeszcze inne pyszne przepisy na kawę ... zaglądajcie, czytajcie :)

      Usuń
  3. Musi być wspaniała. Muszę wypróbować . Zapraszam do kulinarnej grupy https://www.facebook.com/groups/978045118956536/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Gosiu za zaproszenie do grupy.
      A kawę najlepiej zrobić i podzielić się z nami komentarzem - możesz nawet przysłać fotkę na adres: szkatulkacook@gmail.com wtedy pokażę ją innym.

      Usuń
  4. O takiej kawie jeszcze nie słyszałam, aż mi pociekła ślinka Haha Koniecznie muszę posmakować!

    Co do postu - czuć na odległość że jesteś silną kobieta, oby tak dalej! Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo, ale nawet najsilniejsze kobiety tego świata, są tylko Kobietami i potrzebują wsparcia, by poczuć siłę, by odradzać się na nowo. Wsparcie to siła, to motor napędzający do działania ... mam szczęście, że mam takich przyjaciół.

      A kawa, dobre ziarna i odrobina fantazji tworzą takie cuda :)

      Dziękuję, choć nie wiem, jak masz na imię

      Usuń
  5. A ten krem z kasztanów to gdzie można znaleźć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maniowiec, ja dostałam od znajomych, którzy byli niedawno w Grecji, ale myślę, że w sklepach orientalnych, w angielskim sklepie lub po prostu w necie również jest do zdobycia.
      Z samą czekoladą warto też spróbować ... można czekoladę ją zmieszać z jakimś dobrym likierem np. kawowym i będziesz miała również mnóstwo przyjemności :)
      Zapraszam również na kawę piernikową i z koglem-moglem, a już niedługo kawa dyniowa.
      W przygotowaniu więcej kawowych inspiracji ...
      Obserwuj, zapraszam

      Usuń
  6. Brzmi smakowicie. A nie jest ciężko znaleźć krem z kasztanów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sklerotyczka Przepiórka nie trudno. Pisałam o tym wyżej w odpowiedzi na komentarz Maniowca, ale jeśli nie czytałaś to przypomnę ...
      Ja dostałam od znajomych, którzy byli niedawno w Grecji, ale myślę, że w sklepach orientalnych, w angielskim sklepie lub po prostu w necie również jest do zdobycia.

      Serdecznie dziękuję za komentarz, a jeśli lubisz kawę tak jak ja to zapraszam częściej, bo w niedalekiej przyszłości na blogu ukaże się przepis na kawę dyniową, a w przygotowaniu jeszcze więcej kawowych inspiracji.
      Obserwuj, zapraszam serdecznie
      Z samą czekoladą warto też spróbować ... można czekoladę ją zmieszać z jakimś dobrym likierem np. kawowym i będziesz miała również mnóstwo przyjemności :)

      Usuń
  7. Bardzo żałuję, że nie mogę pić już kawy, tak ją uwielbiałam, to był dla mnie napój bogów, dziś cieszę się tylko jej zapachem unoszącym się znad filiżanki męża. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem z doświadczenia, że bez kawy można się obejść.
      Piję kawę bardziej z przyzwyczajenia i dla towarzystwa. mam takie małe zwyczaje ... parzę kawę i rozmawiam z przyjaciółkami przez telefon, skypa itp, które też w danym momencie piją kawę :) :) :)
      Bez kawy można się obejść, ale bez przyjaciół NIE.

      Jeśli masz ochotę to napisz z jakich powodów nie pijesz kawy.
      Co Ci ją zastępuje?

      Usuń
  8. Próbowałam już kasztanowej kawy i szczerze polecam! Moi znajomi też chwalili ten smak ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękujemy! Jest nam niezmiernie miło, ze ten smak i aromat przypadł Pani do gustu. Zapraszamy do wypróbowania innych naszych kawowych przepisów.
      Wiosennie pozdrawiamy i życzymy energetycznych, wesołych świąt.

      Usuń
  9. Ostatnio jechałem w trasę i na jednej ze stacji benzynowych widziałem reklamę jakiejś kawy kasztanowej. Do tej pory nie wiedziałem co to jest, a że jestem wielkim smakoszem tego napoju to musiałem spróbować! Kawa na tyle mi posmakowała, że po przyjeździe do domu szukałem na nią przepisu i znalazłem go u Was. Dzięki! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo nam miło z tego powodu. Dziękujemy, bo kawka naprawdę przednia :)

      Usuń
  10. Kawa kasztanowa? Nigdy o takiej nie słyszałem, ale jak tak o niej czytam to wydaje sie być bardzo smaczna. Chyba będę musiał jej spróbować

    OdpowiedzUsuń
  11. Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą Julio. Kawa jest przepyszna!

      Usuń

Prześlij komentarz

Możesz skomentować ten post

Popularne posty z tego bloga

Kiszenie żuru, czyli o tym, jak Dziadek żur kisił

Pierogi z ziemniakami i kapustą kiszoną

Wielkanocna baba cytrynowa