Gryczaki.






Właściwie dzisiejsze Gryczaki to resztka kaszy gryczanej z obiadu, pieczarki  i rozmaryn. 

Kaszę ugotowałam na sypko.
Pieczarki pokroiłam na cząstki (na 4) i przesmażyłam na złoty kolor na oliwie z oliwek z dodatkiem masła.
Połączyłam kaszę z pieczarkami oraz drobno posiekanym rozmarynem i otrzymałam kaszotto - gryczotto, które podawałam do gulaszu zamiast ziemniaków. Jednak zrobiłam go za dużo i kasza została. Pomyślałam, że trzeba ją wykorzystać i tak właśnie powstały Gryczaki.

 


Składniki:
  • 1 szklanka kaszy gryczanej
  • 30 dkg pieczarek
  • 1 jajo
  • 1 gałązka świeżego i posiekanego drobno rozmarynu (można użyć suszonego)
  • 1 cebula lub 2 szalotki
  • oliwa + łyżeczka masła do smażenia
  • 2 łyżki oleju
  • 0,5 szklanki bezglutenowej panierki z siemienia lnianego
  • Sól, pieprz do smaku


Przepis:

 
Cebulę lub szalotki zeszklić na patelni z niewielką ilością oleju. 

Połączyć z kaszą dodać jajo, wymieszać i wszystko razem zblendować (wersja szybsza) lub zmielić w maszynce do mięsa (o małych otworkach sitka) to wersja bardziej pracochłonna. 

Zblendowaną kaszę doprawić solą i pieprzem. Jeśli masa wydaje się Wam zbyt luźna można dodać odrobinę panierki lnianej do masy z kaszy.

Formować maleńkie kotleciki, które obtoczyć należy w panierce lnianej.
 

Ułożyć Gryczaki na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i piec w nagrzanym piekarniku o temp. 180 stopni Celsjusza przez 10-15 minut, a następnie obrócić je na drugą stronę i ponownie piec przez 10-15 minut na złotawy kolor.

Można je jeść samodzielnie z dodatkiem naturalnego jogurtu lub kefiru albo podawać jako dodatek do mięsa w sosie (np. gulasz) lub z gęstym sosem grzybowym, lub tylko z samą surówką. Dla każdego coś dobrego i jak kto woli.

Smacznego!

 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kiszenie żuru, czyli o tym, jak Dziadek żur kisił

Pierogi z ziemniakami i kapustą kiszoną

Wielkanocna baba cytrynowa