Brukselka smażona z patelni




Trwa sezon na brukselkę. Mam ją więc i ja 💚
Dzięki mojej instagramowej koleżance Joannie z @vegedobre, która zainspirowała mnie swoim przepisem na brukselkę smażoną na patelni, przygotowałam wariacje na temat jej pysznej brukselki.
 
Mój przepis zawiera dodatkowo kiszone cytryny, miód, pieprz młotkowany, musztardę, a nawet orzechy włoskie, ale o tym dopiero za chwilę.

 

PRZEPIS podstawowy pochodzący od Joanny:


Na oliwę wrzucamy pokrojoną cebulę i jakieś 350 g brukselki pokrojonej na połówki.

Solimy i smażymy na małym ogniu około 15 minut mieszając od czasu do czasu.

Jeśli chcecie, żeby była bardziej miękka to proces musi trwać dłużej. 

Pod koniec smażenia dodajemy posiekany czosnek. 

Wykładamy wszystko na talerz. Posypujemy zieleniną (u mnie pietruszka) i skrapiamy sokiem z cytryny. 

Nie zaszkodzi chlusnąć jeszcze świeżej oliwy.

Smacznego! 

 


 


A teraz wariacje na temat głównego przepisu na brukselkę z patelni.

 

PRZEPIS wariacja I:

Przygotować brukselkę wg przepisu podstawowego.

Po wyłożeniu brukselki do michy dodajemy do brukselki odrobinę posiekanych kiszonych cytryn i zamiast oliwą polewamy delikatnym sosem winegret na bazie tylko oliwy z odrobiną miodu soli i pieprzu młotkowanego.

Do pietruszki można dodać odrobinę siekanej rukoli.

 

PRZEPIS wariacja II:

Przygotować brukselkę wg przepisu podstawowego.

Po wyłożeniu brukselki do michy dodajemy do brukselki odrobinę posiekanych kiszonych cytryn i zamiast oliwą polewamy delikatnym sosem winegret na bazie tylko oliwy z odrobiną musztardy, soli i pieprzu młotkowanego.

Całość można posypać uprażonymi wcześniej na patelni posiekanymi orzechami włoskimi
(1 -2 łyżki stołowe na porcję), a pietruszkę zastąpić siekaną rukolą.


 

UWAGA!!! Według mnie we wszystkich wariantach można pominąć czosnek!

 


 

 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kiszenie żuru, czyli o tym, jak Dziadek żur kisił

Pierogi z ziemniakami i kapustą kiszoną

Wielkanocna baba cytrynowa