Szybki sernik, pyszny sernik



Tak! W tym roku paschy nie będzie!
Pisałam Wam już o swoich kłopotach z czasem, ale nie czas jest powodem, że paschy w tym roku nie będzie. Nie będzie paschy i mnie nie będzie :)
Piekę mazurki, baby i zmykam w inny świat. Pascha nie nadaje się do transportu, pascha dostojna jest i lubi spokój. Moja pascha lubi się przebierać, stroić i migdalić, a w surowych warunkach, w jakich się znajdę nie będzie miejsca na takie zabiegi. Musiałam zatem zrezygnować z paschy i jej pięknego wiosennego przybrania :)
Nie ma jednak tego złego, z ratunkiem pośpieszył mi mój Agulek z przepisem za super sernik w dechę i w pudełko. Dosłownie w pudełko! Jak sami widzicie zrobiłam swój sernik do pudełeczka po ciasteczkach, szczelnie go zamknę i przewiozę mam nadzieję bez szwanku.

 
Co będzie potrzebne:
  • 1 kostka masła,
  • 1 wiaderko sera  mielonego (ja użyłam z Łowicza),
  • 1 szklanka cukru,
  • 4 jajka,
  • 1 cukier waniliowy,
  • 2 budynie śmietankowe
  • 2 duże opakowania herbatników maślanych (ja kupiłam dwupak 2 × 200 g)
  • 4 połówki brzoskwiń z puszki

Jak wykonać:
 
Masło roztopić, ale nie gotować, dodać cukier, ser i jajka.
Mieszać wszystko bardzo dokładnie i powoli podgrzewając, ale uważać, aby masa się nie zagotowała. Na koniec dodać budyń w proszku i dobrze wymieszać.
Na spodzie pojemnika lub blachy wyłożyć pierwszą warstwę herbatników i przełożyć masą serową. Na masę wyłożyć pokrojone w kostkę owoce brzoskwini lekko wgniatając je w ser i następnie znów przełożyć herbatnikami i serem. 
 
Ponieważ z założenia dodałam tylko brzoskwinie na jedną warstwę, ale jeśli macie ochotę – możecie powtórzyć to dowolnie. Razem z Agulkiem uważamy, że sernik będzie za słodki przy dużej ilości brzoskwiń. Zakończyłam wylewając ser na herbatniki cieniutką warstewką. 
Na wierzch możecie wylać polewę czekoladową lub karmelową, lub na przykład wylać galaretkę z przybraniem owocowym.
 
Tym razem zrobiłam tradycyjną polewę czekoladową :)
Już nie mogę się doczekać, kiedy się dobierzemy do tej puszki …

Przełożyć herbatniki. Polać czekoladą lub karmelem.
 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kiszenie żuru, czyli o tym, jak Dziadek żur kisił

Pierogi z ziemniakami i kapustą kiszoną

Wielkanocna baba cytrynowa