Kawa z koglem moglem.



Właściwie tytuł powinien brzmieć:
Kawa z koglem moglem i kawałkiem historii TVP...

Czy pamiętacie czasy, kiedy w sobotę całe rodziny zasiadały przed telewizorami aby oglądać Studio 2? Rozumiem,
że większość z Was nie kojarzy o co kaman?
Studio 2 to był prawdziwy hit w telewizyjny lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych.
To był wielogodzinny program nadawany w „wolne soboty”
z udziałem niesamowitych, błyskotliwych, inteligentnych
i dowcipnych prowadzących – Bożeny Walter, Edwarda Mikołajczyka, Tomasza Hopfera, którego potem zastąpił Tadeusz Maria Sznuk (tak, tak! To ten sam, który prowadzi najbardziej popularny obecnie teleturniej wiedzowy
w telewizji).
Największym wydarzeniem jakie pamiętam podczas emisji programu był koncert zespołu ABBA w 1976. To były czasy!!! Siedziałam prawie z nosem wlepionym w ekran i patrzyłam
z uwielbieniem na swoich idoli. Czasy były ciężkie, okrutne, a ja z wypiekami na twarzy czekałam na kolejne wydanie programu, nie mogąc się doczekać co się tym razem wydarzy, kogo zobaczę na srebrnym ekranie.
Program był nowatorski i zaskakujący – oceniam go tak
z pozycji kilkuletniego dziecka, bo i tylko tak go zapamiętałam. Nie mam pojęcia, czy w obecnej dobie jego forma i treści byłyby dla mnie do zaakceptowania, no i czy wytrzymałabym tyle przed telewizorem???

Z tego programu zapamiętałam również przepis na tę pyszną
i słodką kawę. Nie pamiętam dokładnie kto podawał ten przepis – wydaje mi się, że na pewno był tam młodziutki redaktor  Tadeusz Sznuk wraz z redaktorem Mikołajczykiem, ale pewności nie mam. Musiało być fajnie, skoro przepis zapamiętany do dziś.
Kawy słodzonej nie pijam, ale dla tej z koglem moglem robię wyjątek.




                                  Kawa z koglem moglem

Składniki:
  • 150ml naparu z kawy (ziarnistej, rozpuszczalnej,
    z kapsułki)
  • ½ łyżeczki miodu
  • 1 jajo (żółtko)
  • 1-2 łyżeczki cukru
  • 10ml likieru kawowego lub pomarańczowego lub miodu pitnego (opcjonalnie)


Przepis:

Jajo dokładnie umyć i sparzyć skorupkę.
Białko oddzielić od żółtka.
Do żółtka dodać cukier i ubić na biały puch mikserem.
Przygotować napar z kawy i jeśli użyjecie alkoholu to właśnie teraz należy go połączyć z kawą.
Kawę umieścić w kubeczku lub filiżance i polać ją obficie
koglem moglem.
Udekorować szczyptą cynamonu lub wiórkami z czekolady.


Tło do zdjęcia wykonała Akashne


Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz słodkie kawy - ta kawa jest dla Ciebie.
      Jeśli dziś już nie prowadzisz pojazdów spróbuj napar z kawy wzmocnić kropelką rumu lub Brendy - dosłownie kropelką dla wzmocnienia aromatu.

      Usuń
  2. Ja uwielbiam taką kawę mozna dodać tez odrobine alkoholu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zgadza się - piszę o tym w komentarzu powyżej. Smakuje wybornie.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Znawcy i smakosze to wiedzą <3
      U Was śnieg?
      U nas plucha ... noc ciemna i głucha i leje jak z cebra, a temperatury na plusie.

      Usuń
  4. Nie próbowałam jeszcze takiej kawy, ale wygląda super! Kawę mogę pić w każdej postaci, nie wyobrażam sobie rozpoczęcia dnia bez filiżanki tego napoju :) Już nie mogę się doczekać gorących dni i mrożonej kawy <3 Ostatnio kupiłam kawę ziarnistą w etnocafe - strona www i muszę ją jak najszybciej wypróbować. Podobno jest najlepsza :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że przepis wzbudził takie zainteresowanie, że umieściliście w komentarzu reklmę firmy.

      Usuń
  5. Dziękuję :)
    Przepis bardzo stary, ale sprawdza się zawsze, kiedy mamy ochotę na pyszną i słodką kawkę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super kawa. Przetestuję ją w mojej kawiarce pedrini <3

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Możesz skomentować ten post

Popularne posty z tego bloga

Kiszenie żuru, czyli o tym, jak Dziadek żur kisił

Pierogi z ziemniakami i kapustą kiszoną

Wielkanocna baba cytrynowa