wtorek, 25 kwietnia 2017

Kanapka z twarożkiem i rzeżuchą na Dzień Sekretarki.


Dziś dzień sekretarki.
Jak powszechnie wiadomo Panie zajmujące to stanowisko to na ogół mądre, młode i dobrze wykształcone kobiety
o nienagannych manierach i figurze. Dobrze to wiem, bo jakiś czas temu sama pracowałam dla kilku większych i mniejszych korporacji jako sekretarka. To były czasy …
Na szczęście i ja i czasy się zmieniły i teraz mogę realizować się już w innych dziedzinach życia, a po tamtych czasach pozostały mi już tylko dobre maniery  😃



Jak każda kobieta z chęcią jadam na śniadanie to co jest lekkie
i zdrowe, a także może mieć nie tylko wpływ na moje zdrowie, ale także na urodę.
Jak wiecie jestem zwolenniczką prostej i  zdrowej kuchni, dlatego proponuję dzisiaj prosty przepis na śniadanie, które nie wpłynie negatywnie na figurę, ale będzie miało też dobrotliwy wpływ na nasz organizm, a przy tym jest zdrowe i tanie.



Polecam wszystkim, a szczególnie w dniu dzisiejszym moim koleżankom Sekretarkom.

Potrzebne składniki:
  • kilka kromek razowego chleba (może być inne – byle nie z białej mąki)
  • 20dkg białego chudego sera (lub  dla leniwych opakowanie serka białego typu Philadelfia, Almette lub Twój Ulubiony)
  • 2-3 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1-2 garście świeżo ściętej rzeżuchy
  • sól, pieprz do smaku

Sposób wykonania:
Chleb razowy  jeśli jest w całości pokroić na kromki.
Leniwi smarują gotowym serkiem chleb, a inni blendują ser biały z jogurtem doprawiając wedle upodobania solą i pieprzem. Tak przygotowany serek podobnie jak zrobili leniwi – smarujemy chlebek. Na kromkach z serem układamy rzeżuchę według upodobania i smaku.


Rzeżucha jest nieoceniona z powodu dużej zawartości witaminy C, A, B PP, K, a także mikroelementów żelaza, jodu, wapna i chromu.
Rzeżuchę zaleca się palaczom, chorym na cukrzycę, niedoczynność tarczycy, osteoporozę, anemię i chorobę wieńcową.
Rzeżucha niezastąpiona jest w kuracjach zapobiegających wypadaniem włosów, oraz przy usuwaniu niechcianych piegów oraz tzw. plam starczych (przebarwień na skórze).

Rzeżuchę warto uprawiać na domowym parapecie przez cały rok (dodając ją do zup, sosów, koktajli), a jej nieprzyjemny zapach …. cóż  wierzcie mi, że i do niego można się przyzwyczaić 😌




3 komentarze:

  1. Przyznam się rzeżuchę nie pamiętam kiedy jadłam ostatnio. Dzięki za przypomnienie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, koniecznie przypomnij sobie :)
      Ten wpis właśnie to miał na celu.
      Sama rzeżucha zdrowa, tania i bogata w witaminy i mikroelementy.
      Pozdrawiam już bardzo majowo choć deszczowo .... buuu

      Usuń
  2. Takie proste, tamie zdrowe, a mało popularne. U mnie wszyscy lubią rzeżuchę.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję, że pozostawili Państwo swój komentarz. Wszelkie uwagi są mile widziane i czytane.
Mam nadzieję,że do zobaczenia :)