poniedziałek, 16 października 2017

Jesienne menu cz. II - sałatki, surówki, dania główne (zapiekanki, makarony, inne) i słodkości




Jesień, to mimo wszystko przepiękna pora roku.
Obfituje bogactwem warzyw i owoców. Postanowiłam zebrać moje wszystkie jesienne potrawy, które publikowałam do tej pory na blogu - w jedno miejsce i powstał ten post
z propozycjami jesiennego menu.
Będzie rozgrzewająco, korzennie, warzywnie i owocowo. Będzie kolorowo i smacznie.
Dzisiaj część druga z sałatkami i surówkami oraz dania główne - pełne zapiekanek, pysznego curry, jesiennych warzywnych przysmaków oraz na koniec słodkości
Zaczynamy ... 

Sałatki i surówki:


 Surówka z jabłek i selera naciowego to naprawdę duża porcja witamin - klik 



 Ta sałatka jest po prostu świetna nie tylko jesienią - klik



Potrawy mięsne, warzywne i mięsno-warzywne:


Temu daniu nie oprze się nikt - klik



 Soczyste żeberka w kiszonej kapuście -  klik



Jesienne curry to pozycja obowiązkowa - klik 


 Placki warzywne są nie lada gratką - klik 



Proste danie z fasoli - klik


 

Pora na pasztet z lędźwianu - klik



Burgery jaglane dla wszystkich! - klik



Bigos z dyni smakuje wyśmienicie - klik



 Taka sobie zapiekanka, która smakuje wszystkim - klik 


 Ryż z jabłkami to kwintesencja smaku i prostota w jednym - klik



Ta zapiekanka cieszy się u Was dużym powodzeniem - klik


Bez nich nie można się obejść - klik



Knedle ze śliwkami to typowy jesienny przysmak - klik

 

Leśna zapiekanka -  brzmi kusząco - klik 



 Gołąbków chyba nie trzeba rekomendować (aż w dwóch wersjach!!) - klik


 Wszyscy lubimy makaron - klik


Jesienne słodkości:



Cynamonowym ciasteczkom nie oprze się nikt - klik 


 Taka tarta - klik


Ciasteczek nigdy dość! - klik 


Zdrowe batony tylko tutaj - klikklik  



 Czekoladowa rozkosz - klik 



To wspaniały dodatek do jesiennych potraw na słodko - klik


Jesienne powidła - tylko ze śliwek! - klik



niedziela, 15 października 2017

Jesienne menu przedstawia Szkatułka Cook cz,I zupy i napoje





Jesień, to mimo wszystko przepiękna pora roku.
Obfituje bogactwem warzyw i owoców. Postanowiłam zebrać moje wszystkie jesienne potrawy, które publikowałam do tej pory na blogu - w jedno miejsce i powstał ten post
z propozycjami jesiennego menu.
Będzie więc rozgrzewająco, korzennie, warzywnie i owocowo. Będzie kolorowo i smacznie.
Zaczynamy ... 
 

Rozgrzewające napary i herbatki:


Całkiem niedawno publikowany jesienny napar rozgrzewający z imbiru - klik 





Napój imbirowy z miodem miętą i cytryną jest rewelacyjny również o tej porze  roku - klik


Prawdziwy jesienny kompot z jabłek - klik 
 


Napar z żurawiny i rozmarynu - klik  




 Rozgrzewająca kawa -  klik




Tymiankowy napar jest niezwykle skuteczny przy przeziębieniach - klik 




Olbrzymim kubasem rozgrzewającej herbaty w rozmiarze XXL chyba nie pogardzi nikt w długie, jesienne wieczory - klik
 
 
 

Jesienne zupy:


Na początek, król jesiennych zup - kapuśniak - klik




Jesień bez zupy dyniowej to nie jesień - klik


Taki jak lubią wszyscy - klik

 

Smaczna zupa cebulowa - klik 


Tylko brokułowa na jesienny czas - klik  


Jesienna zupa z jabłek pieczonych dla dużych i małych - klik


Rozgrzewająca zupa gulaszowa w dwóch wersjach to nie lada gratka - klik i klik



 Zupa serowa jest przysmakiem moich dzieci - klik 
 

 

Ten rozgrzewający rosół może się okazać prawdziwym hitem - klik 



 Zupa jabłkowa dla dużych i małych - klik 



Buraczkowy krem jest pyszny - klik


Tyle na dziś ... ciąg dalszy nastąpi 😃
W drugiej części znajdziecie
sałatki i surówki oraz dania główne - pełne zapiekanek, pysznego curry, jesiennych warzywnych przysmaków oraz na koniec słodkości.
 


wtorek, 3 października 2017

Deser z szałwi hiszpańskiej (chia) z malinami.





Łapię ostatnie promienie słońca tego dnia i zajadam się doskonałym deserem z szałwi hiszpańskiej i leśnymi malinami. Idealne połączenie i idealny smak, a w dodatku wszystko bez cukru choć zdarzyć się może, że w mleku kokosowym – zwłaszcza tym kupowanym w sklepie znajdziecie cukier.



Słów kilka o niezwykłych nasionkach chia…
 
Nasiona chia znane i uprawiane  są przez człowieka  już od starożytności. Mają piętnastokrotnie więcej magnezu niżeli brokuły, trzykrotnie więcej kwasów Omega-3 niż łosoś, sześć razy więcej wapnia niż mleko, a trzykrotnie więcej żelaza niż szpinak. Wyglądem i  smakiem przypomina nasz len ale ma od niego więcej selenu – aż czterokrotnie!!! Chia jest doskonałym źródłem błonnika.
Dzięki tym niezwykłym właściwościom te maleńkie
i niepozorne nasionka mają wpływ i zwiększają nasze siły witalne, poprawiają pracę naszego mózgu, mają ogromny wpływ na nasz nastrój oraz koncentrację.

Chia to również bogactwo witamin: C, A, E, Niacyny,
Tiaminy i Ryboflawiny  i minerałów: wapnia, cynku, żelaza, magnezu, potasu, fosforu i sodu.


Nasiona chia mają olbrzymie zastosowanie
w przygotowywaniu potraw. Można je stosować zamiennie zamiast jaj oraz jako dodatku do omletów, płatków, kasz, musli, owsianki oraz innych płatków. Sproszkowane nasionka chia są niezastąpione przy zagęszczaniu zup oraz sosów.


W Polsce nasionka chia znane są również pod innymi nazwami: Szałwia Hiszpńska, Szałwia Argentyńska. W chwili obecnej stała się popularna na tyle, że można ją kupić nie tylko w ogromnych sklepach czy w sklepach ze zdrową żywnością, ale również w małych sklepach osiedlowych.

 

Składniki:
  • 1 szklanka mleka kokosowego (lub opcjonalnie innego roslinnego)
  • 2-3 łyżki nasion chia
  • 1 garść malin (najlepiej tych leśnych – bardzo słodziutkich)

Wykonanie:
 
Wykonanie tego deseru jest wręcz dziecinnie proste.
Do miski wlewam mleko, dosypuję 2-3 łyżki nasion chia
i mieszam, aż napęcznieją, a mleko wraz z nasionkami uzyska konsystencję puddingu.

Maliny przebieram i czyszczę. Przyozdabiam nimi gotowy pudding.
Warto przed podaniem deser nieco schłodzić – ½ h w lodówce.

 

Smacznego! 💚