Przetwarzamy, przerabiamy … czyli truskawki z imbirem





To było pewnego uroczego  zimowego wieczoru kiedy siedziałyśmy sobie z Agulkiem wygodnie w jej niesamowitej bezpiecznej „dziupli”. Agulek zajadał ze smakiem malinowy sos z wanilią oraz brzoskwinie z imbirem, a mnie po głowie chodziły różne pomysły dotyczące nowych przyszłorocznych przetworów :) Wtedy też wymyśliłyśmy te truskawki. Obie przepadamy za imbirem i postanowiłyśmy, że trzeba to wypróbować. No bo czemu nie? Kto powiedział, że dżemy truskawkowe muszą być tylko słodkie?
Otóż nie muszą i oto dowód. W zeszłym roku wypróbowałam to eksperymentalnie na brzoskwiniach  , które okazały się hitem wśród moich znajomych, więc postanowiłam pójść dalej i jak Karol Okrasa przełamać kilka smaków.



Do przygotowania truskawkowego dżemu z imbirem potrzebne będzie:
  • 1 kg umytych, wyszypułkowanych truskawek
  • 1 kg cukru trzcinowego  - żelującego
  • 1 kawałek imbiru – ok. 3 cm (obranego ze skórki)
  • sok wyciśnięty z 1 cytryny
  • 5-10 goździków (w zależności od upodobania do smaku)



Jak przyrządzić:
Obrane truskawki rozdrobnić bądź zblendować. Truskawki połączyć z cukrem żelującym, goździkami i dokładnie wymieszać w garnku. Odstawić w chłodne miejsce na 2-3 godziny
Następnie mieszając na kuchence doprowadzić do wrzenia
i gotować przez 4 minuty cały czas mieszając (uważać by truskawki się nie przypaliły). Na koniec dodać sok z cytryny
i pokrojony na drobno (posiekany) imbir.
W przypadku pojawienia się piany – zestawić z palnika i mieszać tak długo aż piana sama zniknie (piankę można też ściągnąć ręcznie łyżką).
Gorącym dżemem należy napełniać wyparzone, suche i czyste słoiczki. Natychmiast po napełnieniu zamknąć. Słoiczki stawiać do góry dnem. Ja okrywam je ciepłym polarowym kocykiem
i pozastawiam do wystygnięcia.


Wpis bierze udział w bardzo sympatycznej akcji:


Milion smaków truskawek Domowy Wyrób

Komentarze

  1. Ja też uwielbiam imbir - zrobię to na pewno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję Małgosiu, że ten smak będzie ci pasował, a dżemik smakował jak mnie :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Możesz skomentować ten post

Popularne posty z tego bloga

Kiszenie żuru, czyli o tym, jak Dziadek żur kisił

Pierogi z ziemniakami i kapustą kiszoną

Wielkanocna baba cytrynowa